top of page

Znalazłeś coś ciekawego, zainspirowałam cię, możesz postawić mi "wirtualną kawę", którą przeznaczę na dalszy rozwój bloga.

Dziekuję.

Post: Blog2 Post

PODRÓŻNICZA LISTA MARZEŃ – CZYLI 66 MIEJSC/ WYDARZEŃ, KTÓRE CHCIAŁABYM ODWIEDZIĆ/ PRZEŻYĆ. /edit 04.2024/

„Nie odkładaj marzeń, odkładaj na marzenia” to moje motto. Czasem marzenia są na wyciągnięcie ręki, a czasem poza naszym zasięgiem (na razie). Jedni boją się o nich mówić, by nie zapeszać. Inni przy każdej okazji mówią, do czego dążą, lub co chcą osiągnąć. A jak jest u Ciebie?

Jakiś czas temu zastanawiałam się jakie miejsca chciała bym jeszcze odwiedzić, i wiecie co? Okazało się, że tych miejsc jest tak dużo, że postanowiłam je spisać i stworzyć swoją Listę podróżniczych marzeń, aby o nich nie zapomnieć i stopniowo starać się je spełniać. Lista ta ciągle się zmienia i pozostaje otwarta, na bieżąco będę ją uaktualniała – dopisywała nowe miejsca, a skreślała te, które udało mi się odwiedzić. Lista ta powstała w 2019 i znalazłam ją przypadkiem robiąc porządki na dysku. Stwierdziłam, że szkoda aby tam tak leżała, zwłaszcza, że część tych marzeń udało nam się w międzyczasie zrealizować. Teraz pora na kolejne :)

Podróżnicza lista marzeń:

1. Zdobyć szczyt Kilimandżaro.

2. Odwiedzić posągi na Wyspie Wielkanocnej.

3. Bahama Pig Beach i kąpiel ze świnkami.

4. Trip autem po Stanach – udało na się częściowo zrealizować to marzenie, kiedy najmniej się tego spodziewaliśmy i teoretycznie nie dało się wjechać do Stanów. Luty/marzec 2021.

5. Kenia – hotel w którym zjem śniadanie z żyrafami. Byliśmy w Kenii, ale nie było żyraf przy śniadaniu.

6. Spacer pośród lawendowych pól Prowansji – pierwsza próba w 2020 nam się nie udała, bo za późno przyjechaliśmy do Prowansji i lawendę już ścieli, ale wyprawa w połowie lipca 2021 jak najbardziej zakończyła się sukcesem.

7. Toskańskie wschody i zachody słońca.

8. Nurkować z żarłaczami. Nurkowaliśmy wielokrotnie z rekinami, nawet z ogromnymi wielorybimi, ale nie były to żarłacze.

9. Kamperem dookoła Afryki.

10. Aruba i kąpiel z różowymi flamingami.

11. Rejs gondolą w Wenecji – kiedy w wakacje 2020 Europa świeciła pustakami z powodu covid my wybraliśmy się na euro tripa samochodem i cieszyliśmy się praktycznie pustą Wenecją realizując również w świetnej cenie marzenie o rejsie gondolą.

12. Pomieszkać w willi z basenem w Ubud. Bali znamy prawie jak własną kieszeń, byliśmy tam wielokrotnie, w Ubud jesteśmy zawsze, ale klimat tego miejsca urzekł nas.

13. Seszele 3 wyspy – Praslin, La Digue, Mahe.

14. Bałkańskie wakacje ( Chorwacja, Bośnia i Hercegowina, Macedonia, Czarnogóra) – to marzenie zrealizowaliśmy we wrześniu 2019 robiąc tripa samochodem po Bałkanach. W Chorwacji spędziłam kilka lat jako rezydent.

15. Santorini spacer po biało niebieskim miasteczku.

16. Fiordy Norweskie – to marzenie zrealizowaliśmy w sierpniu 2019 robiąc tripa samochodem po Skandynawii i krajach nadbałtyckich.

17. Przejść się po amazońskiej dżungli .

18. Odwiedzić Wioskę Muminków - to marzenie zrealizowaliśmy w sierpniu 2019 podczas tripa samochodem po Skandynawii i krajach nadbałtyckich.

19. Nusa Penida – to marzenie udało nam się spełnić w październiku 2019 kiedy polecieliśmy do Indonezji.

20. Parki Narodowe zachodniego wybrzeża USA – jedno z największych i absolutnie nie zawiodło. Udało na się zrealizować to marzenie, kiedy najmniej się tego spodziewaliśmy i teoretycznie nie dało się wjechać do Stanów. Luty/marzec 2021.

21. Zorza polarna na Islandii. Byliśmy już, ale wtedy zorze nie były najpiękniejsze, więc marzenie do powtórzenia.

22. El Nido i okoliczne wyspy i laguny.

23. Mauritius siedmiokolorowa ziemia.

24. Madagaskar w poszukiwaniu króla Juliana.

25. Przejechać się koleją transsyberyjską.

26. Zwiedzić wszystkie europejskie stolice – sama w to nie wieżę ale za nim Lelcia skończyła dwa latka udało nam się wszystkie stolice w Europie z nią zwiedzić.

27. Salar Uyani.

28. Przejechać się psim zaprzęgiem w Laponii. Byliśmy w lecie....

29. Przejechać się pociągiem w Szwajcarskich Alpach.

30. Pustynia Nambii.

31. Perito Moreno –największy lodowiec świata. - 01.2024

32. Cenoty na Półwyskie Jukatan – początek 2021 kiedy wyruszyliśmy do Meksyku z biletem w jedną stronę. W trakcie tej wyprawy odwiedziliśmy kilkanaście cenotów.

33. Spędzić dzień na ranczo na Dzikim Zachodzie. Byliśmy w Texasie, ale willa naszego znajomego to jednak nie ranczo.

34. Pogłaskać misia koalę i kangura w Australii.

35. Lot balonem nad świątynią w Pagan.

36. Etiopia z wizytą u plemiona Hamerów.

37. Piękne plaże Tulum - początek 2021 kiedy wyruszyliśmy do Meksyku z biletem w jedną stronę. Choć w Tulum spędziliśmy zaledwie jeden dzień, to i tak było pięknie.

38. Pomieszkać przez pewien czas w Tajlandii w domku na plaży. Też byliśmy wielokrotnie...ale zapomnieć się na dłuższy czas....

39. Pustynia Atacama.

40. Wziąć udział w karnawale w Rio. Byliśmy, ale już po karnawale..

41. Przelecieć się balonem nad Kapadocją. Byliśmy wielokrotnie, ale jakoś zawsze mieliśmy inne priorytety.

42. Przejechać trasą Atlantycką.

43. Odwiedzić wszystkie kontynenty – do tej pory udało się 5. / edit 6, Antarktyda 01.2024/

44. Ushuaia – Ziemia ognista. - 01.2024

45. Zobaczyć najpiękniejszą drogę Irlandii – bukową aleję Dark Hedges. Musimy tam wrócić.

46. Stanąć na Trolltunga i na Kjeragbolten. Czeka nas kolejny wyjazd?

47. Przejechać wielbłądem Saharę.... i nie chodzi tu o kilkugodzinną wycieczkę,

48. Spędzić noc w jurcie w Mongolii.

49. Zobaczyć Kanion Antylopy w USA. W pandemii jak byliśmy był zamknięty.

50. Alaska.

51. Zamki nad Loarą.

52. Zwiedzić Prypeć i Czarnobyl.

53. Podróż z “one way ticket“, bez określania z góry daty powrotu – w jakimś stopniu zrealizowaliśmy to marzenie na początku 2021 roku. Choć czuję niedosyt i mam wrażenie, że nie powiedziałam ostatniego słowa w tym temacie.

54. Park Narodowy Torres del Paine. - 01.2024

55. Zobaczyć kwitnące wiśnie oraz jesienne krajobrazy Japonii. Niewiele się minęliśmy, będąc wiosną 2017...

56. Skoczyć ze spadochronem w Dubaju nad wyspą palmową.

57. Obrzędy pogrzebowe u Turadżów, na Sulavesi.

58. Pojechać do Nowego Jorku – to marzenie spełniliśmy 2 razy! Kiedyś wydawało mi się to takie odległe… a dziś przeglądam zdjęcia z Nowego Jorku z uśmiechem na twarzy i marzę o kolejnej wyprawie.

59. Zwiedzić Arabię Saudyjską. Częściowo udało nam się to marzenie zrealizować w kwietniu 2022, nawet wjechaliśmy do Mekki. Jednak było to zaledwie kilka dni i czujemy spory niedosyt, bo wbrew powszechnej opinii Arabia Saudyjska skrywa kilka prawdziwych perełek.

60. Zwiedzić Nową Zelandię.

61. Podróżować kamperem przez Kanadę i Alaskę.

62. Higlands, czyli poznajemy Szkocję.

63. Podróż wzdłuż antycznego Jedwabnego Szlaku.

64. Kamperem dookoła Morza Kaspijskiego.

65. Sokotra – zakazana wyspa ze smoczymi drzewami - odwiedzone 2x w 2023 roku

66. Antarktyda - 01.2024

Jestem ciekawa Twoich marzeń, więc będzie mi miło, jeśli się nimi podzielisz w poniższych komentarzach.